Domovská stránka
> J
> Jak Archivovat Účetní Doklady?
Jak archivovat účetní doklady?
Jak dlouho archivovat doklady?
- 5 let: účetní knihy, účetní doklady (faktury, pokladní doklady, aj.), odpisové plány, účtový rozvrh, přehledy nebo účetní záznamy, inventurní soupisy;
- 10 let: účetní závěrka, výroční zpráva, daňové doklady rozhodné pro stanovení daně z přidané hodnoty.
Jak archivovat?
Pořadače jsou nejdůležitější pomůckou při archivaci
Nejběžnější a taky nejlevnější jsou pořadače papírové (z kartonu potažené papírem). Výběr pořadačů je ale mnohem větší. Barevnější a odolnější jsou pákové pořadače plastové, vyrobené vlastně z kartonu potažené plastovou fólií, ty lepší zvenčí i zevnitř.
Pokud jde o toto, jak dlouho uchovávat doklady? Nejběžnější a taky nejlevnější jsou pořadače papírové (z kartonu potažené papírem). Výběr pořadačů je ale mnohem větší. Barevnější a odolnější jsou pákové pořadače plastové, vyrobené vlastně z kartonu potažené plastovou fólií, ty lepší zvenčí i zevnitř.
Uložení dokumentů se může pohybovat od 1 až do 100 let. Například účetní a daňové doklady se musí uchovávat po dobu pěti až deseti let. V personální agendě firmy se doporučuje uchovávat dokumenty týkající se zaměstnanců až po dobu 45 let.
Když to vezmeme v úvahu, jak doma skladovat dokumenty?
Vhodné je rozdělit si papíry do tří hlavních kategorií - dokumenty osobní, finanční a k věcem. Na každou použijte velký šanon, na jehož hřbet si napište, co všechno zde najdete. Uvnitř si pak můžete kategorie členit ještě na různé oddíly, které zařadíte do papírových desek, obálek či průhledných plastových složek.
Jak si uspořádat dokumenty? Tyto tipy se vám budou hodit:
- Prostě začněte!
- Najděte opravdu všechno.
- Vytvořte si kategorie.
- Zvlažte jestli některé dokumenty nepotřebují speciální místo.
- Udělejte si kopie.
- Vše barevně označte.
- Buďte pečlivý při zakládání dokumentů
Jak archivovat účtenky?
Google Drive – skvělý způsob, jak skladovat účtenky a snadno vyhledávat. CamScanner nám sice pomůže velice elegantně doklady a účtenky skenovat, ukládání do paměti telefonu ale není zrovna nejvhodnější. Vybízí se využít cloudové úložiště, kde se o data nemusíme starat, navíc jsou přístupná odkudkoliv.
Jak zlikvidovat staré účetní doklady? Potřebujete se zbavit archivů s osobními údaji či účetních dokladů?
- Vaše dokumenty skartujeme na certifikovaném stroji HSM, dle platné legislativy.
- Po dohodě můžete být přítomni u skartace svých dokumentů.
- Vystavíme vám certifikát o provedené skartaci vašich dokumentů.
Jak dlouho archivovat účetní závěrku?
5 let: účetní knihy, účetní doklady, odpisové plány, účtový rozvrh, přehledy nebo účetní záznamy, inventurní soupisy. 10 let: účetní závěrka, výroční zpráva, daňové doklady rozhodné pro stanovení daně z přidané hodnoty.
Někdo se také může ptát, jak správně vést archiv? Pokud bychom se měli zaměřit na praktickou stránku, dokumenty bychom měli ukládat zdola nahoru, což znamená, od nejnižšího roku po nejvyšší. Pokud budete mít dokumentaci odlišenou navíc barevně, vytvoříte si časem zažitý a jednoduchý systém ve kterém se budete orientovat rychleji a systematičtěji.
Co se musí archivovat?
Doba archivace dokumentů dle zákona
- 5 let: účetní doklady, účetní knihy, odpisové plány, inventurní soupisy, účtový rozvrh, přehledy nebo účetní záznamy, kterými účetní jednotka dokládá formu vedení účetnictví
- 10 let: účetní závěrka a výroční zpráva, daňové doklady rozhodné pro stanovení daně z přidané hodnoty.
Similar articles
- Jak archivovat data?
Můžete si koupit nebo použít starší interní disk a umístit ho do speciální krabice s řadičem, nebo můžete mít několik takových disků a umístit je do dokovací stanice. Ty se hodí spíše na zálohování než na archivaci.
- Kde se vyfotit na doklady Znojmo?
Mgr. tefan Kov (Znojmo) má otevřeno v pondělí, úterý a čtvrtek.