Domovská stránka
> K
> Kdy Zařadit Dvojku?
Kdy zařadit dvojku?
Jak uvádí i Jason Fenske z YouTube kanálu Engineering Explained, asi jediný moment, kdy má řazení dvojky na rozjezd smysl, je při rozjezdu z kopce.
Když to vezmeme v úvahu, jak řadit u benzínu?
Na přístrojové desce vám svítí číslo zařazené rychlosti a ve chvíli, kdy byste měli přeřadit výše, se rozbliká šipka. A ta často "radí" řadit ještě pod 1 500 otáčkami. Nejezděte zbytečně rychle: Další veledůležité pravidlo. Čím rychleji jedete, tím je vyšší spotřeba (neplatí to absolutně).
Následně, jak na předjíždění? Pro správné a bezpečné předjíždění stačí dodržet několik základních pravidel.
- Předjíždějte. jen na přehledných místech, nikdy před zatáčkou nebo horizontem, jen na takovou vzálenost, na kterou máte dostatečný rozhled,
- Správně odhadněte rychlost a vzdálenost protijedoucího auta.
- Předvídejte chování ostatních.
Když to vezmeme v úvahu, jak trenovat řízení?
Jestli se bojíte vyrazit do provozu hned naostro, tak je několik možností, jak si řízení auta vyzkoušet. Asi nejjednodušší je si najít nějaké místo, kde si lze ovládání osahat, zkusit si rozjezdy, manévrování a podobně.
Jak se rozjet na spojku? Držíš spojku, plynovým pedálem si přidáš otáčky (klidně těch 1500, ale jako začátečník vůbec nevadí, když ta,m budeš mít i trochu víc) a pomalu spojku pouštíš. Nepouštěj jí zbrkle, pohraj si s ní. Po pár jízdách dostaneš do nohou lepší cit a budeš si moct dovolit mít méně plynu a spojku pouštět rychleji.
Kdy radit 4?
4. převodový stupeň: rychlost 55 až 80 km/hod (mimo obec atd.) 5. převodový stupeň: rychlost 80 až 130 km/hod (mimo obec, dálnice atd.)
Můžete se také zeptat, kdy radit benzín? Raďte až v momentě, kdy to motor potřebuje
Pokud totiž zařadíte při nízkých otáčkách, auto nepotáhne a může ztrácet na rychlosti – to platí zejména při jízdě do kopce. V takovém případě budete muset znovu podřadit, takže jste v závěru dvakrát (a zbytečně) měnili rychlost.
Pokud totiž zařadíte při nízkých otáčkách, auto nepotáhne a může ztrácet na rychlosti – to platí zejména při jízdě do kopce. V takovém případě budete muset znovu podřadit, takže jste v závěru dvakrát (a zbytečně) měnili rychlost.
Pokud jde o toto, kdy se rádi na 5?
Kolem 70 km/h , v závislosti na okolních podmínkách někdy i dřív (jízda z kopce), někdy později (najíždění na dálnici). Chce to cit, nedá se takhle jasně říct, kdy dát pětku.
Co zaradit při parkování z kopce? Zatáhněte ruční brzdu a pusťte klasickou brzdu, čímž se auto postaví „na ručku". Teprve potom, když auto pevně stojí na místě, pusťte spojku. I při stání v kopci na ruční brzdě ovšem nechávejte rychlost nadále zařazenou. Bude totiž sloužit jako „pojistka", kdyby ruční brzdě náhodou povolil lanovod a uvolnila se.
Když to vezmeme v úvahu, jak zařadit rychlost?
Ideální je zařadit s lehkým mezi plynem, ale lze to popsat i následovně: Zrychlíte, lehce pustíte plyn a plynule sešlápnete spojku (ne příliš rychle, ne příliš pomalu), pak přeřadíte z jedničky na dvojku a opět pomalu pouštíte spojku.