Domovská stránka > C > Co Je To Elektronický Podpis?

Co je to elektronický podpis?

Elektronický podpis (též digitální podpis) je v informatice označení specifických dat, které v počítači nahrazují klasický vlastnoruční podpis, respektive ověřený podpis. Je připojen k datové zprávě nebo je s ní logicky spojen, takže umožňuje ověření totožnosti podepsané osoby ve vztahu k datové zprávě.

Přečtěte si více

Související článek

Jak úředně ověřit podpis?

Legalizace se provádí vlastnoručním podpisem nebo uznáním podpisu na listině za vlastní před ověřující osobou. Pokud žadatel neumí číst nebo psát, legalizace se provede za přítomnosti dvou svědků. Dokument bude označen ověřovací doložkou a úředním razítkem.

Jakou Duveryhodnost má Zaruceny elektronický podpis?

3/ Kvalifikovaný elektronický podpis

Kvalifikovaný elektronický podpis má nejvyšší stupeň důvěryhodnosti a využívá se například orgány veřejné moci nebo některými jinými subjekty, např. advokáty.
Jak má vypadat elektronický podpis?
Ryzím příkladem elektronického podpisu (přesněji digitálního podpisu) je soubor Word podepsaný neviditelně - ve vytištěné podobě na takovém souboru není nic navíc, je-li však otevřen v programu Microsoft Word, zobrazí se lišta informující o tom, že tento dokument byl uzavřen a podepsán určitou osobou za použití

Lidé se také ptají, jak získat el podpis?

Je tedy nutné zajistit si certifikát od jedné z oficiálních certifikačních autorit, případně od některého z partnerů certifikační autority - tzv. externí registrační autority.
...
Jsou jimi:
  1. První certifikační autorita, a.s. – za 495 Kč s DPH,
  2. Česká pošta (Post Signum) – za 396 Kč s DPH,
  3. eldentity – za 477,95 Kč s DPH.
Navíc, co to je podpis?
Podpis (někdy také signatura z latinského signare – označovat) je ručně psané a často stylizované vypsání jména nebo jiného identifikačního znaku (přezdívky, erbu, monogramu) osoby, která podpis napsala.

Související článek

Jak má vypadat elektronický podpis?

Pokud je soubor Word otevřen v aplikaci Microsoft Word, zobrazí se pruh, který ukazuje, že dokument byl uzavřen a podepsán určitou osobou, což je čistý příklad elektronického podpisu.

Pokud jde o toto, kdo vydava elektronický podpis?

První certifikační autorita, a.s. Tou první je Česká pošta, respektive její služba Postsignum. Pro vyřízení musíte předem vyplnit a vytisknout dokumenty a poté dojít na některou z poboček, která má Czech Point. Roční certifikát stojí 396 Kč, jeho platnost je o něco delší než kalendářní rok, a to 385 dní.
Kde je uložen elektronický podpis?
Zobrazení podrobností o digitálním podpisu
  1. Otevřete soubor obsahující digitální podpis, který chcete zobrazit.
  2. Klikněte na Soubor > Informace > Zobrazit podpisy.
  3. V seznamu klikněte na šipku dolů u názvu podpisu a na Podrobnosti podpisu.

A který druh elektronického podpisu má právní účinek rovnocenný vlastnoručnímu podpisu?

kvalifikovaný elektronický podpis má právní účinek rovnocenný vlastnoručnímu podpisu; kvalifikovaný elektronický podpis založený na kvalifikovaném certifikátu vydaném v jednom členském státě se uznává jako kvalifikovaný elektronický podpis ve všech ostatních členských státech.
Jak vypadá elektronická pečeť?
Technicky jde o data v elektronické podobě (pečeť), připojená k jiným datům (dokumenty) v elektronické podobě s cílem zaručit jejich pravost a neměnnost. Slouží jako důkaz toho, že dokument vydala určitá právnická osoba a poskytuje jistotu o jeho původu.

Když to vezmeme v úvahu, jak se dělá elektronický podpis?

Digitální podepsání jedné zprávy
  1. Ve zprávě klikněte na tlačítko Možnosti.
  2. Ve skupině Další možnosti klikněte na ikonu pro otevření v pravém dolním rohu.
  3. Klikněte na tlačítko Nastavení zabezpečení a zaškrtněte políčko Přidat k této zprávě digitální podpis.
  4. Klikněte na tlačítko OK a potom na tlačítko Zavřít.

By Robby Gouldsberry

Similar articles

Jak získat certifikát pro elektronický podpis? :: Co je 4gb RAM?
Užitečné odkazy