Domovská stránka
> C
> Co Je To Brief?
Co je to Brief?
Brief je zadání, dává ho klient agentuře a říká v něm, co potřebuje. Popisuje své komunikační potřeby, marketingové cíle, cílovou skupinu a rozpočet. Čím víc informací (ne omáčky, ale podstatných) brief obsahuje, tím lépe agentura může naplnit očekávání.
Co má obsahovat Brief?
Nejdůležitější součásti briefu
Především by měl brief obsahovat důvod, proč kampaň vzniká, tedy na jakou příležitost nebo problém odpovídá, dále pak co má dosáhnout, na jakou cílovou skupinu má mířit a co jí sdělit.
Lidé se také ptají, co je to kreativní brief? Především by měl brief obsahovat důvod, proč kampaň vzniká, tedy na jakou příležitost nebo problém odpovídá, dále pak co má dosáhnout, na jakou cílovou skupinu má mířit a co jí sdělit.
Co je kreativní brief? Brief je zjednodušeně zadání či souhrn jasných informací, které používáme většinou ve vztahu klient/agentura. Klientská strana se snaží do briefu sepsat co možná nejvíce důležitých informací, od kterých by se měla agentura odrazit.
Jak se píše Brief?
Brief na modelovou kampaň
- Výchozí situace.
- Hlavní problém či příležitost, kterou má komunikace adresovat – jaký je hlavní důvod pro komunikační aktivitu.
- Kam se chceme dostat (obchodní, celkové cíle, komunikační cíle)
- Co pro to děláme?
- Jakou roli má sehrát komunikace a očekávání vůči ní
- S kým komunikujeme.
Reklamní kampaň je soubor komunikačních a reklamních aktivit, které mají oslovovat veřejnost a potenciální či stávající zákazníky. V reklamní kampani se využívají různé kanály. Dílčí komunikační aktivity by měly být napříč všemi kanály propojeny jednotnou strategií, klíčovým sdělením a cílem kampaně.
Jak se dělá reklamní kampaň?
Postup při realizaci reklamní kampaně:
- Situační analýza a definice cílů reklamy.
- Stanovení finančního rozpočtu.
- Tvorba reklamního poselství a reklamy (claim)
- Volba mediální strategie a mediální plánování
- Vyhodnocení úspěšnosti reklamní kampaně
- Marketingový výzkum.
analýzu mediálních aktivit vaší konkurence (v jakých médiích inzerují, jak často, kolik peněž do reklamy investují, jaké používají reklamní formáty, jaká je jejich komunikační strategie?) analýzu nákupních zvyklostí vaší cílové skupiny (kde, jak často nakupují, jaké impulsy je vedou k nákupu atd.)
Navíc, jak si udělat reklamu?
Jak vytvořit úspěšnou reklamu?
- Volba média. Důležitá je samotná volba média, prostřednictvím, kterého budete reklamu šířit.
- Osoba prezentující produkt. Je klíčové, aby zdroj prostřednictvím, kterého reklamu šíříme, byl považován za věrohodný.
- Znalost cílové skupiny.
Postup pro vytvoření reklamy na událost s tlačítkem Mám zájem:
- Přejděte do Správce reklam.
- Klikněte na +Vytvořit.
- Vyberte jako účel Projevený zájem a potom vyberte Reakce na událost a klikněte na Pokračovat.
- Vyberte si okruh uživatelů, umístění a optimalizaci a klikněte na Pokračovat.
Navíc, jak udělat reklamu na google?
Pokyny
- Přihlaste se k účtu Google Ads.
- V nabídce vlevo klikněte na Kampaně.
- Klikněte na tlačítko plus a vyberte možnost Nová kampaň.
- Vyberte cíle kampaně. Pokud vám žádný z cílů nevyhovuje, zvolte možnost Vytvořit kampaň bez zvoleného cíle.