Domovská stránka
> J
> Jak Rozebrat Náboj Kola?
Jak rozebrat náboj kola?
Konusovým klíčem podržíme zavírací matku na pravé straně a druhým klíčem povolíme kuželovou matku na levé straně a vyšroubujeme ji. Nyní bude možné vyndat osu z náboje. Opatrně vyndáme ložiskové kuličky z drážky náboje – ideálně pomocí magnetického šroubováku.
Následně, jak dotahnout konusy na kole?
Osu protáhneme do náboje ze strany ořechu, nasadíme a přitáhneme konus na druhé straně tak, aby neměl vůli. Pak jej přidržíme klíčem a dotáhneme k němu kontramatku. Závěrečnou fází je stažení do sebe pomocí konusových klíčů – klíč v levé ruce na vnější misku, klíč v pravé na vnitřní a oběma utahovat směrem dolů.
Když to vezmeme v úvahu, jak změřit středovou díru? Změřte středovou díru ALU kol, pro která hledáte kroužky. Pokud kola používáte, proveďte jejich demontáž. Průměr měřte až pod zkosením a ze strany, kterou kolo nasadíte na náboj brzdového kotouče. Tímto postupem získáte vnější průměr kroužků.
Jak Vyplest Rafek?
POZOR při nasazení prvního paprsku – otvory pro niple jsou vrtány střídavě vlevo a vpravo od osy ráfku, strana ráfku odpovídá vždy straně náboje. 2. Zkřížení musí být takové, aby drát uchycený v náboji hlavičkou zvenčí příruby křížil druhý drát z páru zvrchu – paprsky se musí o sebe opírat, čímž se zpevní celý výplet.
Jak seřídit Konusy? Jak to seřídit:
- Sejměte kolo z rámu a odmontujte rychloupínák.
- Očistěte protiprachové čepičky, kónusy, osu, kuličky, misky v těle náboje a ostatní díly.
- Nastavte kónus osy (druhá strana osy je pro snadnější manipulaci upevněna ve svěráku) tak, aby zde byla jen minimální vůle.
Následně, jak vybrat rafky na kolo?
Průměr ráfku tedy musí být shodný s průměrem pláště, vy si pak můžete vybrat libovolnou šířku pláště a samozřejmě také dezén, v závislosti na stylu jízdy i terénu. Při výběru však nezapomínejte na to, aby se vám případný širší plášť vešel do rámu a vidlice kola, a také aby šířka ráfku byla menší než šířka pláště.
Jak poznat kvalitní kolo? Každé kolo je vhodné pro určitý terén. Dále je třeba brát ohled na kvalitu kola, ta by měla být odrazem počtu najetých kilometrů, zde se sleduje materiál rámu, osazení kola (komponenty). Dále vás při výběru kola bude zajímat velikost rámu a celkový poměr kvalita / cena.
Kdy centrovat kolo?
Ráfek se zkroutí následkem povolení drátů v jeho výpletu, k čemuž dochází při jízdě nerovným terénem, při nehodě nebo tvrdém nárazu. Centrování si obvykle žádá návštěvu specializovaného servisu jízdních kol, ale se správnými nástroji ho lze provést i doma.
A co stojí výplet kola? Ceník oprav
Základní ceník běžných oprav | Cena v Kč |
---|---|
Výplet zadního kola, včetně stříhání drátů a centrování | 280,- |
Centrování s doplněním drátů, rovnání, přeměření | 100,- až 250,- |
Centrování, přeměření (výška, strana, souosost) | 80,- až 200,- |
Promazání předního náboje, včetně seřízení | 120,- |
Jak dotáhnout výplet na kole?
Centrování kol
- Pokud potřebujeme dotáhnout celý výplet, začneme postupným utahováním niplů, nejlépe u ventilku.
- Při centrování kola na výšku platí následující – v místech, kde ráfek hází směrem k náboji, dráty povolujeme, a v místech, kde hází opačným směrem, naopak dotahujeme.