Domovská stránka > V > V Jaké Rychlosti Přeřazovat?

V jaké rychlosti přeřazovat?

Optimální otáčky

Vyšší převodové stupně řaďte co nejdříve, a to mezi 2 000 a 2 500 otáčkami za minutu. Volte vždy takový převod, na kterém motor při citlivém sešlápnutí plynu ještě zareaguje mírným zrychlením. Jakmile dokončíte přeřazení a přidáte plyn, sundejte vaše chodidlo zcela ze spojkového pedálu.

Přečtěte si více

Související článek

Jaké jsou databázové systémy?

Microsoft SQL server je jedním z příkladů RDBMS.

Jakou rychlost zaradit do kopce?

Tedy si třeba na dálnici plně vystačí z 5. rychlostí od 100 do 160 a nijak výrazněji neřve. Některá auta s kratší převodovkou třeba jen 100 - 130 a pak chtějí 6ku, jelikož motor řve. Ty rychlosti jsou jen nastřelený příklad.
A kdy zařadit jakou rychlost?
1. převodový stupeň: rychlost 0 až 15 km/hod (rozjezdy, nepřehledné křižovatky atd.) 2. převodový stupeň: rychlost 15 až 35 km/hod (křižovatky, obytné zóny, nepřehledné úseky atd.)

A v jakých otáčkách jezdit?

Motor je dobré před vypnutím ochladit jízdou pomalejší jízdou při nižších otáčkách, nebo alespoň ho nechat chvíli pracovat ve volnoběžných otáčkách. Optimální je řadit při 2500 ot./min. a otáčky udržovat mezi 1500-2000 ot./m., při kterých se motor cítí nejlépe. Turbo začíná spínat kolem 1500 ot./m.
Někdo se také může ptát, jak řadit z 1 na 2?
Jinými slovy, v případě jedničky potřebujete 3,77 otáčky klikové hřídele, aby se ozubené kolo otočilo jednou. Na dvojku už je to jen 2,09 otáčky, tedy skoro polovina.

Související článek

Jaké jsou verze Windows?

První verze systému Windows 1.0 se začala široce používat až ve Windows 95. Současné klientské verze systému Windows 8.1 jsou Windows 10 a Windows 11. Serverové verze jsou Windows Server 2008 a 2012.

Co zaradit do kopce?

Zatáhněte ruční brzdu a pusťte klasickou brzdu, čímž se auto postaví „na ručku". Teprve potom, když auto pevně stojí na místě, pusťte spojku. I při stání v kopci na ruční brzdě ovšem nechávejte rychlost nadále zařazenou. Bude totiž sloužit jako „pojistka", kdyby ruční brzdě náhodou povolil lanovod a uvolnila se.
Následně, jak podřadit do kopce?
Při odbočování si nejdříve přibrzděte, pak podřadit (opět trojku, která neudusí motor ani při malé rychlosti a nejde-li o jízdu do kopce. Neřadit v zatáčce. Až po jejím projetí přidat plyn nebo třeba ještě podřadit za 2 je-li tam stoupání.

Jak vyjet prudký kopec?

Pomalu pouštějte spojku. Otáčky motoru začnou klesat, což znamená, že je spojka v záběru. V případě, že popustíte spojku ještě trochu, pocítíte, že autu v rozběhu brání zatažena ruční brzda. Tehdy přestanete popouštět spojku a pedál udržíte ve stejné poloze.
Kdy řadit auto?
Raďte až v momentě, kdy to motor potřebuje

Řazení neznamená jenom změnit polohu páky, ale také správné načasování. Pokud totiž zařadíte při nízkých otáčkách, auto nepotáhne a může ztrácet na rychlosti – to platí zejména při jízdě do kopce.

Kdy a jak správně řádit?

Pro začátek bude pro přeřazení nejlepší, když pustíte plynový pedál, ne příliš rychle, ne příliš pomalu, poté sešlápnete spojku, pomocí řadící páky zařadit další rychlostní stupeň, znovu přiměřenou rychlostí pustíte spojku a nakonec sešlápnete plyn. Je důležité upozornit, že se nejedná o správné přeřazení!

By Ready

Similar articles

Kdy přeřadit na jedničku? :: Jaká práce má nejvyšší plat?
Užitečné odkazy