Domovská stránka
> C
> Co Je To Stíhačka?
Co je to stíhačka?
Stíhací letoun (lidově též stíhačka) je vojenský letoun určený primárně k ničení nepřátelských letadel, na rozdíl od bombardovacího letounu, který je určen k ničení cílů pozemních.
A co má letadlo?
Vnější části konstrukce letounu (s výjimkou motorů) nazýváme souhrnně drak letadla. Jeho základní části jsou trup, křídla, podvozek, vodorovné a svislé ocasní plochy. Tvar draku je optimalizován na aerodynamické vlastnosti při ekonomické rychlosti letu 800 - 1000 km/h.
Lidé se také ptají, na co létá letadlo? Vysvětlení: Letadla mohou létat, protože proudící vzduch působící na profil křídla, musí nad křídlem proudit rychleji, jeho tlak klesá. Pod křídlem proudí vzduch pomaleji, jeho tlak je vyšší a tento rozdíl tlaku udržuje letadlo ve vzduchu.
A jaká je teplota v letadle?
Proto teplota vzduchu pravidelně klesá od země až do výšek kolem 11 km. Je-li u hladiny moře 20°C, pak ve výšce ruzyňského letiště (380 m) je asi 16°C, ve výšce 2000 m nad mořem 0°C, ve 3000 m je -10°C, v 5 km pak -25°C, v 7 km je -40°C, ve výšce 10 km okolo -57°C.
Jak se chová stíhačka? Stíhačka
Značí, že toho druhého milujete a nechcete o něj přijít. Dává pocit jakési důležitosti, toho, že jste nepostradatelní. A to mají muži vlastně rádi. Jenže nic se nemá přehánět.
Značí, že toho druhého milujete a nechcete o něj přijít. Dává pocit jakési důležitosti, toho, že jste nepostradatelní. A to mají muži vlastně rádi. Jenže nic se nemá přehánět.
Jaký dolet má stíhačka?
Stíhačka F/A-18 Hornet má mít bojový dolet 3 330 km. Oproti tomu francouzský a novější Rafale má mít tuto hodnotu nad 3 700 km. O obou letounech je přitom možné doplňování paliva a zároveň každý může sám o sobě fungovat jako vzdušný tanker, což využívají zejména Američané.
Lidé se také ptají, kolik má letadlo kw? Podrobnější informace: Uvedená maximální hodnota představuje výkon dvou motorů letadla Boeing 737 - 800, výkon jednoho motoru je tedy 121 kW.
Navíc, jak je velké letadlo?
Airbus A380-800
A380-800 | |
---|---|
Rozvor | 31,88 m (104 ft 7 in) |
Rozchod kol (podvozek) | 12,46 m (40 ft 11 in), 14,34 m (47 ft 1 in) celková šířka |
Vnější rozměry trupu | Šířka: 7,14 m (23 ft 5 in) Výška: 8,41 m (27 ft 7 in) |
Maximální šířka kabiny | 6,50 m (21 ft 4 in) dolní paluba 5,80 m (19 ft 0 in) horní paluba |
Má křídla, trup, kola na podvozku a motor, někdy s vrtulí a někdy proudový. Motor vrčí a hučí jako v autě a tím se letadlo pohání. Pak jsou ještě vrtulníky, taky mají motor, a k tomu vrtuli. Každé letadlo má vlastně motor, i když vlastně ne každé...
Proč vrtulník léta?
Na nosném rotoru vrtulníku vzniká aerodynamický vztlak. K horizontálnímu letu vrtulníku je potřeba vyvinout tah, který vzniká vlivem aerodynamických sil vzniklých na nosném rotoru. Naklápění kolem horizontálních os se řídí změnou úhlu náběhu listů rotoru.